۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵

رئیس سازمان صمت البرز:

روزانه ۵ میلیون ماسک در البرز تولید می‌شود

روزانه ۵ میلیون ماسک در البرز تولید می‌شود

کرج - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: ۱۵ کارخانه تولیدکننده ماسک در استان شکل گرفته که روزانه ۵ میلیون عدد ماسک تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین ربیعی صبح چهارشنبه طی نشستی با رئیس بسیج رسانه استان البرز با اشاره به ضرورت تسهیل و رفع مشکلات تولیدی‌ها اظهار کرد: مسائل و مشکلات آن دسته از تولیدکنندگانی که در زمینه اشتغال‌زایی فعال هستند در کارگروه و کمیته رفع موانع تولید مطرح و رفع می‌شود تا بتوانند به راحتی به چرخه تولیدشان ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در اوایل شیوع کرونا طی اسفند ماه سال قبل در استان با کمبود ماسک و ژل ضدعفونی مواجه بودیم، تصریح کرد: تنها دو تولیدکننده ژل و یک تولیدکننده ماسک در استان داشتیم که روزی ۱۰۰ هزار ماسک و ۴ هزار ژل ضدعفونی تولید می‌شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز عنوان کرد: در حال حاضر با هماهنگی واحدهای بهداشتی و آرایشی مستقر در تمام شهرک‌های صنعتی استان البرز، خطوط تولید آنها از مواد آرایشی و بهداشتی به تولید ژل تبدیل شد، به صورتی که دو کارخانه تولید ژل ضدعفونی‌کننده به ۳۵ کارخانه ارتقا یافت.

فعالیت ۱۵ کارخانه تولید ماسک در البرز

وی با اشاره به اینکه تنها یک کارخانه تولید ماسک در استان البرز داشتیم، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز استان ۱۵ کارخانه تولیدکننده ماسک در استان شکل گرفت که در حال حاضر روزانه ۵ میلیون عدد ماسک در شهرک‌های صنعتی استان البرز تولید می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه در گذشته صدور جواز تأسیس برای تولیدکنندگان سه ماه به طول می‌انجامید، گفت: در حال حاضر به منظور تسهیل در فعالیت تولیدکننده این جواز یک روزه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته دریافت پروانه بهره‌برداری ۶ ماه طول می‌کشید و اکنون این پروسه یک ماه است، گفت: به همین دلیل بعد از سه سال رتبه صنعتی البرز از رتبه دهم در صدور پروانه به رتبه یک کشور ارتقا پیدا کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه این استان در بحث جواز تأسیس رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد، عنوان کرد: در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه سوم کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی نامه‌ای به وزیر کشور برای خروج از تحریم‌ها ۵ محور را پیشنهاد دادیم، توضیح داد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید و برون‌رفت از تحریم‌ها، ۵ محور را پیشنهاد دادیم، چراکه با اجرای آن در دنیا حرف اول را در زمینه استقلال خواهیم زد.

فرآوری جایگزین فروش نفت خام شو

این مسئول با اشاره به اینکه در محور اول باید فرآوری نفت و تولید فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی توسط بخش خصوصی جایگزین فروش نفت خام شود، گفت: دولت می‌تواند با نظارت خود نفت را به بخش خصوصی واگذار کند تا بخش خصوصی با فرآوری نفت را به بنزین، گازوئیل و گرانول پی‌وی‌سی تبدیل کند، چراکه علاوه بر ایران، کشورهای همسایه نیز به آن نیاز دارند.

وی افزود: آمریکا فروش نفت ایران را تحریم کرده است اما گرانول، بنزین و پی‌وی‌سی را نمی‌تواند تحریم کند، بر این اساس اگر نفت به بخش خصوصی واگذار شود؛ تمام کشورها به خرید از ایران راغب می‌شوند.

وی تأکید کرد: وقتی درآمد چند صد میلیون دلاری از فروش فرآوری نفت داشته باشیم، دیگر آمریکا نمی‌تواند ایران را تحریم کند.

ربیعی با اشاره به محور سوم یادآور شد: وزارت صنعت دستورالعملی بدهد که به کارخانه‌هایی که ظرفیت خالی دارند پروانه بهره‌برداری دهیم تا ظرفیت خالی آنها پر شود.

وی اظهار کرد: همچنین با اجرای چهارمین محور پیشنهادی اگر محیط زیست هر کارخانه را مانند یک باکس در نظر بگیرد و خروجی کارخانه یعنی آب، فاضلاب و هوا مورد بررسی قرار دهد در صورتی که این خروجی بر اساس اصول و قواعد باشد حتی کارخانه‌ها می‌توانند در شهر جانمایی شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: برای استقرار فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری و جهاد کشاورزی هزینه گرافی نگیرد و تغییر کاربری را رایگان انجام دهند تا این شرکت‌ها که فعالیت تحقیقاتی دارند به ادامه کار تشویق شوند.

وی در پایان متذکر شد: اگر بخواهیم تحریم‌ها را به‌راحتی دور بزنیم باید فولاد را که تولید داخلی کشور است به قیمت جهانی به دست صنعتگران دهند؛ وقتی تولید داخلی باشد باید با قیمت تمام شده ایرانی به دست صنعتگران برسد تا حق مردم ضایع نشود.

کد خبر 5074767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha